Wbrew pozorom wybór składu hurtowego z obuwiem, z którego warto skorzystać, nie jest wcale taki prosty. Warto rozpatrzeć kilka kwestii, które pozwolą określić czy dane miejsce spełni potem pokładane w nim oczekiwania. Na jakie aspekty zwrócić uwagę, by nie rozczarować się potem z takich usług?

Internetowe czy stacjonarne?

Jedną zhurtownia butów najważniejszych decyzji jest to czy powinna to być hurtownia stacjonarna, czy może jednak internetowa. W przypadku tej drugiej zasada jest dość prosta, gdyż wystarczy wejść na stronę internetową takiego miejsca i zamówić wybrane buty, które będą tam szczegółowo opisane. Plusem tego rozwiązania jest możliwość dokonania zamówienia z dowolnego miejsca i z reguły o dowolnym czasie. Często można się też spotkać z wyjątkowo atrakcyjnymi cenami. Z kolei hurtownia stacjonarna to możliwość zweryfikowania obuwia na własne oczy i na miejscu, a przede wszystkim brak konieczności oczekiwania na towar. Po jego nabyciu będzie on od razu do dyspozycji, podczas gdy przy sklepach internetowych zwykle trzeba trochę poczekać, gdyż takie miejsca nie zawsze dysponują własnymi magazynami i mogą sprowadzać buty na bieżąco. Trudno zatem stwierdzić, by któryś z tych wariantów był jednoznacznie lepszy - oba mają swoje zalety, więc wiele zależy już tutaj od preferencji samego klienta.

Przekrój specjalizacji

Ważnym aspektem jest zakres specjalizacji, który nie powinien być zbyt ogólny, ale siłą rzeczy przy takich placówkach nie może być również przesadnie szczegółowy. Jeśli hurtownia sprzedaje ogólnie odzież, to jest to oferta bardzo szeroka, lecz przez to nie wiadomo czy odnajdzie się wystarczająco duży wybór w zakresie samego obuwia. Z kolei skład oferujący tylko buty eleganckie to nieco przesadzona specyfikacja, gdyż koncepcja sprzedaży hurtowej jest jednak nieco inna. Dobrze jest zatem wybrać miejsce, które posiada buty z różnych kategorii, natomiast zajmuje się przede wszystkim tym elementem ubioru - z pewnością odnajdą się tam wtedy produkty wysokiej jakości. Możliwa jest również specjalizacja pod kątem płci - na przykład określona hurtownia butów może oferować tylko obuwie damskie.

Przejrzystość oferty i doradztwo

Bardzo ważne jest to, by oferta była przedstawiona w sposób przejrzysty. W przypadku sprzedawców internetowych, produkty powinny być pogrupowane i dokładnie opisane na samej stronie internetowej. Dokładne opisy poszczególnych produktów zastąpią natomiast wiedzę na temat obuwia, jaką mógłby przekazać pracownik. W przypadku placówek stacjonarnych, ważne jest umiejętne rozłożenie obuwia na półkach, a także wykwalifikowany personel, który bez problemu udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania klienta i będzie potrafił mu doradzić.